W 2021 roku pojedziemy nową „Siódemką” | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

W 2021 roku pojedziemy nową „Siódemką”

Magdalena Grzywacz / 20 grudnia 2017

W siedzibie mławskiego rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano dziś umowy na realizację dwóch „mławskich” odcinków drogi krajowej S7. W uroczystości wzięli udział m.in. Poseł na Sejm RP – Anna Cicholska, Andrzej Adamczyk - Minister Infrastruktury i Budownictwa, Jacek Gryga -Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, dyrektorzy olsztyńskiego i warszawskiego oddziałów GDDKiA – panowie Mirosław Nicewicz i Marian Gołoś oraz Sławomir Kowalewski – Burmistrz Miasta Mława.

- My, mieszkańcy Mławy i powiatu mławskiego od lat oczekujemy na realizację tego zadania, które sprzyjać będzie rozwojowi naszego miasta i regionu. Cieszę się niezmiernie, że dziś w Mławie podpisywana będzie umowa na jego realizację – powiedział dziennikarzom TVP Warszawa tuż przed uroczystością burmistrz Sławomir Kowalewski.

Proces przygotowawczy trwał dosyć długo. Wszystkie strony wspominały, że rozmowy o przebudowie mławskiego odcinka S7 rozpoczęły się kilkanaście lat temu. W Mławie nastąpiła finalizacja pierwszego etapu działań poprzez ostateczne podpisanie umów na dwa odcinki drogi ekspresowej S7 o łącznej długości 35,5 km, przygotowywane do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA.

- Realizacja inwestycji drogowych, to szczególnie przygotowanie dróg, po których można zaplanować bezpieczną, przewidywalną w czasie podróż dla samochodów osobowych oraz samochodów ciężarowych – tłumaczył w swym wystąpieniu minister Andrzej Adamczyk. Wspominał o założeniach rządu i potrzebie koncentracji na budowie strategicznych dróg w Polsce. – Mówiąc o rozwoju naszej gospodarki, mówiąc o zrównoważonym rozwoju, o rozwoju portów morskich, nie możemy nie koncentrować naszej uwagi m.in. ma trasie S7 – podkreślił minister i przypomniał, że droga krajowa S7 jest częścią magistrali, która łączy Morze Bałtyckie z Karpatami i południem Europy.

O istotnej, strategicznej roli mławskich odcinków S7 mówił także Jacek Gryga, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Anna Cicholska, poseł ziemi ciechanowsko-mławskiej, przypominała, że na realizację nowego odcinka S7 mieszkańcy rejonu Mławy czekają od wielu lat, licząc na poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ciechanowie – Krzysztof Bieńkowski podkreślił, że droga S7 jest podstawą rozwoju Północnego Mazowsza, a Mirosław Nicewicz, szef olsztyńskiego oddziału GDDKiA, nie kryjąc satysfakcji, przypomniał etapy poprzedzające akty podpisania umów.

W siedzibie mławskiego rejonu GDDKiA swoje podpisy na dokumentach złożyli Mirosław Nicewicz oraz przedstawiciele konsorcjów, które będą budować drogi. Wykonawcą odcinka Napierki – Mława jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Drugi odcinek, Mława – Strzegowo, wybuduje konsorcjum firm Porr S.A. (poprzednia nazwa Porr Polska Infrastructure S.A.) z Warszawy oraz PORR Bau GmbH z Wiednia. Obaj wykonawcy zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.

 

Pierwszy z mławskich odcinków S7 (Napierki – Mława) ma ok. 14 km długości., jego realizacja będzie kosztować państwo 294,7 mln zł. Drugi, Mława – Strzegowo, mierzy ok. 21,5 km i będzie kosztował 446,1 mln zł.

 

Planowany termin zakończenia obu kontraktów to 20 kwietnia 2021 r.

 

Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Magdalena Grzywacz/Rzecznik Prasowy UMM