TURYSTYKA - WSPÓLNA SPRAWA | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

TURYSTYKA - WSPÓLNA SPRAWA

root@npc.pl / 18 września 2007

Podstawowe informacje o projekcie


„Turystyka - wspólna sprawa" jest pierwszym w Polsce dużym projektem w zakresie szkoleń i doradztwa dla branży turystycznej realizowanym w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Projekt realizowany jest w partnerstwie przez poznańskie firmy: Doradztwo Gospodarcze DGA S.A (lider) i F5 Konsulting Sp. z o.o. (partner), natomiast współrealizatorem jest Centrum Szkoleń i Rozwoju Biznesu EURO-PARTNER w Mławie.
Celem projektu jest podniesienie konkurencyjności branży turystycznej w całym kraju poprzez doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr.

Projekt jest adresowany do:
- przedstawicieli kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw turystycznych, - przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, organizacji
- przedsiębiorców i pracodawców, organizacji wspierających rozwój turystyki.

Projekt jest realizowany w całej Polsce i obejmuje województwa:
- lubuskie, łódzkie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, wielkopolskie,
W projekcie mogą uczestniczyć zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa, jak i duże przedsiębiorstwa.

Przedmiotem szkoleń są:

- tworzenie, rozwijanie i promowanie markowych produktów turystycznych w formule sieciowej, tj. poprzez
współpracę różnych podmiotów działających w danym regionie;
- różne zagadnienia branżowe związane z zarządzaniem produktem i podmiotem działającym w branży
turystycznej;
- szkolenia językowe.

Korzyści przedsiębiorstw z udziału w szkoleniach:
- poznanie nowych możliwości rozwoju firmy dzięki atrakcyjniejszej ofercie turystycznej w regionie;
- podniesienie kompetencji zawodowych;
- skorzystanie z doradztwa w sprawach zarządzania firmą i oferty usług.

Korzyści samorządu i organizacji z udziału w szkoleniach:
- zwiększenie aktywności podmiotów w regionie - większe wpływy do budżetów jednostek samorządu
terytorialnego;
- promocja regionu i jego gospodarzy;
- podniesienie kompetencji zawodowych.

Oferta szkoleń i konsultacji mieści się w ramach trzech komponentów projektu: Współpraca Sieciowa, Zarządzanie Turystyką, Szkolenia Językowe.

Celem komponentu Współpraca Sieciowa jest dostarczanie wiedzy uczestnikom szkoleń
i kształtowanie umiejętności niezbędnych do stworzenia lub doskonalenia regionalnych i lokalnych markowych produktów turystycznych, które przyczynią się do podniesienia konkurencyjności sektora turystycznego w regionach. Program szkoleń zawiera m.in. pozytywne przykłady produktów już istniejących w Polsce, które dzięki właściwym działaniom promocyjno-marketingowym obecnie są szeroko znane i stanowią atrakcję turystyczną. Podczas szkoleń wskazane zostaną potencjalne źródła finansowania, by poszczególnym uczestnikom konferencji łatwiej było zaplanować działania prowadzące do tworzenia nowych lub wspierania istniejących już produktów turystycznych w poszczególnych regionach. Szkolenia tego komponentu przeznaczone są dla przedstawicieli podmiotów, które biorą udział w pracach grup partnerskich. Oznacza to, że w szkoleniach mogą uczestniczyć osoby kierujące tymi podmiotami lub zatrudnione w nich.

Tematyka szkoleń:

Współpraca warunkiem prawidłowego rozwoju produktu turystycznego - celem którego jest pokazanie wagi turystyki w rozwoju gospodarczym regionów oraz stworzenie platformy do nawiązania współpracy w celu efektywniejszego tworzenia i rozwijania produktu turystycznego

Rozwój turystyki w regionie w oparciu o współpracę samorządów lokalnych, przedsiębiorców branży turystycznej i organizacji turystycznych, celem którego jest przekazanie wiedzy na temat rozwoju turystyki w oparciu o wzorce współpracy międzysektorowej, ze szczególnym naciskiem na współpracę w zakresie tworzenia regionalnych turystycznych produktów sieciowych.

Źródła finansowania projektów turystycznych, którego celem jest przekazanie wiedzy na temat możliwych źródeł finansowania projektów służących rozwojowi turystyki w regionie.

Promocja sieciowego produktu turystycznego, czyli pokaż siebie innym, którego celem jest przekazanie podstawowej wiedzy o najczęściej używanych narzędziach promocji, nabycie umiejętności tworzenia i stosowania tych narzędzi, przygotowanie wybranych narzędzi dla własnego produktu

Prawo w turystyce - czy mam warunki do działania, którego celem jest przegląd podstawowych aktów prawnych i innych uregulowań, związanych z turystyką, analiza tych aktów i uregulowań oraz ocena ich wpływu na własny, sieciowy produkt turystyczny

Obsługa klienta nigdzie nie jest tak ważna jak w turystyce, którego celem jest zapoznanie uczestników szkolenia z tajnikami profesjonalnej obsługi klienta poprzez umiejętne zaplanowanie rozmowy z klientem, poznanie zasad skutecznego prowadzenia negocjacji w rozmowie handlowej oraz poprzez podniesienie wśród uczestników szkolenia umiejętności interpersonalnych

Analizy marketingowe czyli dowiedz się, czym dysponujesz,, którego celem jest przekazanie wiedzy o najczęściej używanych narzędziach analitycznych oraz nabycie umiejętności tworzenia i stosowania tych narzędzi

Kupą mości Panowie, czyli zarządzanie produktem turystycznych w wersji sieciowej, którego celem jest uświadomienie uczestnikom wagi współpracy przy tworzeniu i rozwijaniu produktu turystycznego w wersji sieciowej oraz stworzenie formuły zarządzania produktem właściwej dla danego produktu

Co w trawie piszczy czyli o aktualnych trendach w turystyce, którego celem jest ukazanie, w jakim kierunku zmierza turystyka i jakim podlega wpływom oraz skonfrontowanie ogólnych trendów światowych sytuacją w Polsce

Postępuj metodycznie czyli planowanie rozwoju turystyki w regionie, którego celem jest przedstawienie wagi planowania w sferze turystyki, pokazanie miejsca turystyki w systemie planowania regionalnego i lokalnego oraz ukazanie aktualnych problemów ruchu turystycznego

Sprzedaż sieciowego produktu turystycznego, czyli daj możliwość turystom wydania pieniędzy, którego celem jest przekazanie wiedzy na temat sprzedaży w systemie planowania marketingowego, umiejętności wyboru grup docelowych i projektowania kanałów sprzedaży

Zarządzanie projektem jako najbardziej efektywna metoda wprowadzania zmian i innowacji w każdej organizacji, którego celem jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania projektem w organizacji, wdrażania zmian, budowania pozytywnego nastawienia i motywacji do udziału w zespołach projektowych

Komercjalizacja produktu turystycznego, czyli zrób wszystko by sprzedać, którego celem jest dostarczenie wiedzy o sposobach i metodach komercjalizacji produktu; nabycie umiejętności tworzenie i posługiwania się podstawowymi narzędziami promocji; wykreowanie kanałów dystrybucyjnych dla własnego, sieciowego produktu turystycznego

Celem komponentu Zarządzanie Turystyką jest dostarczanie uczestnikom szkoleń odpowiedniej wiedzy oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych i rozwoju sektora turystycznego w województwach objętych projektem.

SZKOLENIA MENEDŻERSKIE
- Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie jakością i wdrażanie systemów zarządzania jakością ISO w turystyce
- Finanse w przedsiębiorstwie turystycznym
- Skuteczny marketing usług turystycznych
- Promocja bezpośrednia i tworzenie wizerunku firmy
- Techniki negocjacyjne, sztuka komunikowania się
- Zastosowanie komputerów w procesie sprzedaży (e-commerce)
- Informatyka i Internet w gospodarce turystycznej
- Transport w turystyce - jego rola i zadania
- Współpraca przedsiębiorstw turystycznych z touroperatorami
- Ochrona środowiska w gospodarce turystycznej
- Bezpieczeństwo w turystyce
- Prawa producentów i konsumentów w turystyce
- Ubezpieczenia w turystyce

SZKOLENIA ZAWODOWE
- Opiekun dzieci - sztuka animacji najmłodszych
- Podstawowa pomoc medyczna w turystyce - zadania opiekunów i pielęgniarek
- Specjalista ds. reklamy
- Obsługa ruchu turystycznego
- Opiekun osób starszych

Istnieje również możliwość organizacji szkoleń w zawodach:
- Techniki kulinarne, Sztuka Cateringu, Kurs barmański, Obsługa kelnerska

SZKOLENIA JĘZYKOWE:
Szkolenia w zakresie języków obcych w ramach komponentu Szkolenia Językowe mają na celu podnoszenie jakości usług turystycznych i stanowią wyodrębnioną grupę szkoleń w ofercie programowej projektu. Uwzględniają one specyfikę sektora turystycznego oraz potrzeby poszczególnych grup partnerskich. Oferta programowa kursów językowych obejmuje nauczanie czterech języków:
- angielskiego, niemieckiego, francuskiego, rosyjskiego.
Nauka języka odbywa się na trzech poziomach zaawansowania:
- początkującym, średniozaawansowanym, zaawansowanym.
Szkolenie prowadzone jest metodą komunikatywną dopuszczającą popełnianie drobnych błędów gramatycznych w początkowej fazie nauki w celu pozbycia się zahamowań przed mówieniem w języku obcym. Dopiero po opanowaniu konwersacji rozwijane są takie umiejętności jak pisanie i praktyczna znajomość struktur. Materiały dydaktyczne oparte są na sytuacjach z życia codziennego z szerokim uwzględnieniem słownictwa z branży turystycznej. Urozmaicenie kursu stanowią nagrania audio i video. Ważne uzupełnienie nauki to możliwość dodatkowych konsultacji językowych dla słuchaczy - poza godzinami kursu - poprzez SMS, e-mail lub telefon.


Wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie zapraszamy do współpracy!




Więcej informacji pod adresem: www.tws.org.pl