Europejski Tydzień Kodowania 2017 w SP4 | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Europejski Tydzień Kodowania 2017 w SP4

Sylwia Tryjanowska / 30 października 2017

Po raz kolejny nasza szkoła przystąpiła do europejskiej akcji Code Week. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania został wydłużony i trwał od 7 do 22 października. Z tej okazji na lekcjach zajęć komputerowych i matematyki oraz kołach zainteresowań została poruszona tematyka kodowania.

Podczas tych spotkań najmłodsi uczniowie poznali podstawowe zasady  kodowania, a starsi uczniowie wykorzystali ten czas na przypomnienie sobie, w jaki sposób tworzymy kolejne kroki algorytmu poprzez wykonywanie zadań praktycznych. Natomiast na kole zainteresowań informatycznych chętne osoby mogły zmierzyć się z bardziej skomplikowanymi zadaniami.

  Wiele umiejętności kształtowanych na lekcjach matematyki, gdzie występuje  pewna kolejność przewidywalnych działań, to  przykłady  algorytmów. Już czwartoklasiści znają np. algorytmy  działań pisemnych. Podczas tygodnia kodowania młodsi uczniowie poznawali  zasady  uzupełniania SUDOKU. Wielu z nich już świetnie sobie radzi. Lekcje matematyki były też okazją, by wprowadzić pojęcie schematu blokowego. Uczniowie starszych klas wzorując się na przykładzie algorytmu określenia nazwy rodzaju trójkąta, podjęło się opracowania schematu blokowego, którego zastosowanie pozwoli określić nazwę czworokąta. Sprawdzanie poprawności działania schematu dostarczyło naszym uczniom sporej dawki emocji.

Jedną z atrakcji Europejskiego Tygodnia Kodowania była  możliwość spotkania się z Dash
i Dotem oraz Ozobotem, który gościł w szkole przez tydzień. Wszyscy uczniowie zafascynowani nowo poznanymi urządzeniami aktywnie włączali się do wspólnego programowania robotów.

Na koniec akcji, na korytarzu naszej szkoły pojawił się plakat z kodem, dzięki któremu wszyscy uczniowie mogli sprawdzić swoją umiejętność odczytywania algorytmu. Po poprawnym wykonaniu ćwiczenia, na końcu drogi czekała na dzieci postać Angry Birds.