Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową budynku zaplecza szatniowo-sanitarnego na terenie MOSiR w Mławie | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową budynku zaplecza szatniowo-sanitarnego na terenie MOSiR w Mławie

Piotr Tomaszewski / 24 lutego 2016

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową budynku zaplecza szatniowo-sanitarnego na terenie MOSiR w Mławie.

I. Opis przedmiotu zamówienia:

    1. Przedmiot zamówienia:

    1.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zarządzaniu, kontroli i nadzorze nad realizacją kontraktu o roboty budowlane dla inwestycji „Budowa budynku zaplecza szatniowo-sanitarnego na terenie MOSiR w Mławiezwane dalej kontraktem.

    Zakres obejmuje nadzorowanie wykonywania robót (kontrakt ryczałtowy) obejmujących:

    budowę budynku zaplecza szatniowo-sanitarnego - wielofunkcyjnego obiektu sportowego
    o pow. ok. 500m2 wraz z kompletnymi przyłączami gazowym, wod-kan., elektroenergetycznym -podłączenie do wykonanej w I etapie rozdzielni elektrycznej (lokalizacja 2,50 m od narożnika projektowanego budynku).

    Budynek wybudowany w technologii tradycyjnej , z poszerzonym programem funkcji :

    - szatnia z zapleczem sanitarnym  dla zawodników, 

      - ogólnie dostępny  klub fitness.

    W ramach zamówienia przewiduje się także wykonanie:

    - parkingu dla samochodów osobowych z włączeniem przykanalików odwodnienia
    do sieci kanalizacji deszczowej wykonanej w I etapie inwestycji,

    - oświetleniem chodnika i parkingów,

    - ogrodzenia systemowego realizowanego obecnie boiska treningowego.

    Dokumentacja techniczna zamieszczona jest na stronie internetowej Zamawiającego pod odnośnikiem:

    http://www.mlawa.pl/zamowienia-publiczne-2/budowa-budynku-zaplecza-szatniowo-sanitarnego-na-terenie-mosir-w-mlawie.html

    1.2 Zamawiający przekaże Zespołowi Nadzoru Inwestorskiego, na czas pełnienia nadzoru, kopie następujących dokumentów:

    - umowę o roboty budowlane,

    - ofertę Wykonawcy robót wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót,

    - dokumentację projektową wraz ze specyfikacjami technicznymi,

    - decyzje administracyjne pozwalające na realizację umowy na roboty budowlane,

    - inne będące w jego posiadaniu dokumenty składające się na realizowane zadanie.

    2. Zakres działań:

    2.1. Obowiązki ogólne.

    a) podczas realizacji kontraktu na roboty:

    - utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami procesu i Zamawiającym;

    - monitorowanie i kontrola kontraktu pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym,

         - informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów,

    - współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień kontraktu,

    - nadzór, kontrola i zapobieganie, monitorowanie między innymi fizycznego i finansowego postępu robót,

    - współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i finansowym zarządzaniu kontraktem.
    - wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań,
      które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji kontraktu (zgodnie
      z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenie jego interesów.

    b)  podczas okresu zgłaszania wad i monitorowania:

    po skończeniu robót, podczas okresu zgłaszania wad, lecz nie dłużej niż przewiduje                                       to   końcowa data kontraktu, Wykonawca będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów.

    W szczególności, zadania te zawierają:

    - regularne inspekcje wad usuwanych przez Wykonawcę;

    - wydanie opinii końcowej sprawdzenie końcowego oświadczenia Wykonawcy;

    - przygotowanie rozliczenia kontraktu,

    - uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami kontraktu,

    - zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń i kwoty zatrzymanej.

    c)   Wykonawca zapewni pełny nadzór z ramienia Zamawiającego i dokona następujących czynności:

           - zapewni nadzór inwestorski i będzie wizytował budowę min. dwa razy w tygodniu,

    - pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego
      Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być
      prowadzony przez zespół specjalistów, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty
      wymagane przez polskie Prawo Budowlane,

    - monitorowanie postępu robót,

    - organizowanie, wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na placu
      budowy oraz przygotowanie notatek w celu  umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów z narad,

    - wydawanie okresowych miesięcznych raportów postępu robót (pierwszy raport na koniec marca 2016r.),

    - przeglądanie i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych
      sporządzanych przez Wykonawcę z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi
      taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z robotami kontraktowymi.
    -  przegląd dokumentacji projektowej przygotowanej przez Zamawiającego,

    - przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy zawierających zmiany, zatwierdzanie
      robót zamiennych,

    - ustalanie i określanie wartości wykonanych robót zgodnie z kontraktem,

    - przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość
      wykonania i materiałów zgodnie z kontraktem oraz dobrą praktyką inżynierską,

    - zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw
      Wykonawcy, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności,
      certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub nie mających
      polskich certyfikatów,

    - organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to potrzebne,
      na prośbę Zamawiającego,

    - sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń,
      zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca jest
      odpowiedzialny zgodnie z warunkami kontraktu,

    - zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę,

    - rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się
      niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,

    - szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez
      Wykonawcę, w zakresie rzeczowym i finansowych,

    - uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,

    - negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco
      wszystkich robót z poza harmonogramu,

    - przejrzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót w formie uzgodnionej  z Zamawiającym,

    - przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie protokołu odbioru i listy usterek  i innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu,

    - skompilowanie dokumentacji Wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu   pozwolenia na użytkowanie obiektu,

    - ścisła współpraca z nadzorem autorskim, zapewnionym przez Zamawiającego,

    - ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji i problemów
      narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,

    - zapewnienie, że roboty są wykonywane zgodnie z odpowiednimi wymaganiami
      bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

    - asystowanie Wykonawcy przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów i zezwoleń,

    - przygotowanie rozliczenia finansowego,

    - dostarczanie pełnej i wiarygodnej informacji personelowi Zamawiającego.

    Odpowiedzialność Zespołu Nadzoru Inwestorskiego:

    Zespół Nadzoru Inwestorskiego będzie odpowiedzialny za zarządzanie, nadzorowanie i administrowanie kontraktem zgodnie z poniższym szczegółowym opisem obowiązków i upoważnień Nadzoru Inwestorskiego, a w szczególności od Zespołu Nadzoru Inwestorskiego będzie się wymagało, aby:

    -    administrował i zarządzał kontraktem zgodnie z obowiązującymi przepisami
         i normami oraz z zakresem warunków zawartych w kontrakcie,

    -    monitorował postęp prac włącznie ze składaniem z nich raportu,

    -    zabezpieczył profesjonalny i kompetentny nadzór inwestorski nad prowadzonymi
        robotami w występujących w robotach branżach,

    -    nadzorował i akceptował przeprowadzane testy i rozruchy technologiczne,

    -    zapewnił zgodności wykonanych robót z technicznymi i kontraktowymi wymaganiami
        kontraktu,

    -    dokonał rozliczenia kontraktu,

    Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy nadzorującego kontrakt zawiera również:

    -    prowadzenie technicznego, finansowego i administracyjnego nadzoru nad prowadzonymi
         pracami, egzekwowanie zgodności prowadzonych prac z:

    -    harmonogramem rzeczowo-finansowym,

    -    pozwoleniem na budowę,

    -    projektem (budowlanym i wykonawczym),

    -    obowiązującymi prawami,

    -    zasadami wiedzy inżynierskiej,

    -    założeniami finansowymi kontraktu, ze szczególnym uwzględnieniem nie przekraczania
         kwoty kontraktu.

    -    regularne sprawdzanie postępu robót na budowie oraz wszystkich innych działań
        Wykonawcy w aspekcie jego zobowiązań wynikających z kontraktu,

    -    informowanie na bieżąco Zamawiającego o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach
         i zagrożeniach co do jakości, zakresu i terminowości realizacji kontraktu;

    -    sprawdzanie i zatwierdzanie do realizacji niezbędnych rysunków, projektów i innych
        dokumentów kontraktowych,

    -    sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych wraz z załącznikami,

    -    polubowne rozstrzyganie wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami kontraktu,

    -    wydawanie lub egzekwowanie wydawania od zobowiązanych stron, wszystkich
        dokumentów żądanych przez Zamawiającego i instytucje finansujące,

    -    zapewnienie zgodności realizowanych prac, dostaw i usług z kontraktem,

    -    organizowanie i prowadzenie regularnych narad koordynacyjnych na budowie wraz  ze  sporządzaniem protokołów z tych spotkań (przynajmniej dwa razy w miesiącu, a jeśli zajdzie  potrzeba lub na życzenie Zamawiającego częściej ),

    -    monitorowanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów,

    -    sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
         uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych

         i przedkładanie kompetentnym organom dokumentacji powykonawczej,

    -    informowanie w trybie natychmiastowym wszystkich kompetentnych organów o wszelkich
        nieprawidłowościach lub zagrożeniach związanych z kontraktem,

    -    uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych, rozruchach technologicznych,

    -    wykonywanie wszystkich innych czynności koniecznych do prawidłowego przebiegu
        realizacji kontraktu zgodnie z procedurami wynikającymi z wymagań kontraktu  oraz zgodnie z obowiązującym w Polsce Prawem Budowlanym,

    -    przygotowanie i przesyłanie wszelkich wymaganych raportów i sprawozdań,

    -    nadzór nad rozruchem poszczególnych instalacji oraz przegląd kompletnej dokumentacji
        powykonawczej i przedłożenie jej Zamawiającemu razem z inną dokumentacją związaną

         z nadzorowanymi pracami w postaci uzgodnionej z Zamawiającym,

    -    zestawienie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu i urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz współpraca z Zamawiającym przy uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

    WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE ZAMAWIAJĄCEGO.

    Aby wypełnić swoje zobowiązania, Wykonawca powinien posiadać wysoko wykwalifikowany personel, który będzie zdolny do zapewnienia nadzoru inwestorskiego zgodnie z prawem budowlanym oraz warunków zgodności budowlanej. Wykonawca powinien uwzględnić niezbędne wsparcie i techniczną pomoc innych specjalistów (eksperci krótkoterminowi), którzy mogą być niezbędni do właściwej implementacji tego kontraktu.

    Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta z listy personelu przewidzianego do realizacji kontraktu, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Wykonawca ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy dla uniknięcia opóźnień w realizacji kontraktu. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie wraz z CV do zaaprobowania przez Zamawiającego.

     

    3. SKŁAD ZESPOŁU WYKONAWCY

    - Kierownik Zespołu Nadzoru Inwestorskiego - Insp. Nadz. Robót Budowlanych 1 osoba

    - Insp. Nadz. Robót wod.-kan. 1 osoba

    - Insp. Nadz. Robót elektrycznych 1 osoba

     

    Wykonawca może przewidzieć, jeżeli uzna za konieczne, zatrudnienie innych osób, niż wymieniono powyżej, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Insp. nadzoru robót budowlanych oraz pozostałe osoby powinny być dostępne na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy Robót.

     

    3.1. Kwalifikacje Zespołu Wykonawcy

    1) Insp. Nadz. Robót Budowlanych  

    Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót konstrukcyjnych, przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

         Doświadczenie zawodowe:

    Co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu obiektów kubaturowych,               

    2) Inspektor Nadzoru Robót wod.-kan. 

    Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania
    robót wod.-kan., przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

         Doświadczenie zawodowe:

    Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami lub pracy na stanowisku Inspektora Nadzoru robót wod.-kan.

    3) Inspektor Nadzoru Robót elektrycznych 

         Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót  elektroenergetycznych, przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

         Doświadczenie zawodowe:

    Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami lub pracy na stanowisku Inspektora Nadzoru robót elektroenergetycznych.

    3.2. Płatności.

    Wynagrodzenie za wykonane usługi w czasie realizacji kontraktu będzie wypłacane w okresach miesięcznych. Podstawę płatności stanowi faktura wystawiona zgodnie z harmonogramem płatności, który Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do oferty.

     

    II. Termin wykonania zamówienia

    Od dnia podpisania umowy  do dnia zakończenia budowy.

     

    III.  Warunki ubiegania się o zamówienie.

    O udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).

     

    IV. Opis sposobu przygotowania ofert.

       - każdy  wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę,

       - oferty należy składać w nieprzejrzystych, zaklejonych i nienaruszonych opakowaniach.

       - koperta zewnętrzna winna być zaadresowana:

          Miasto Mława

          ul. Stary Rynek 19,

          06-500 Mława

    oraz opisana: „Oferta na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową budynku zaplecza szatniowo-sanitarnego na terenie MOSiR w Mławie, nie otwierać przed dniem 02.03.2016 r. godz. 12:15”, 

        - koperty z ofertami, w interesie wykonawcy winny być skutecznie  zabezpieczone przed ich otwarciem.

    Wykonawca, który na etapie sporządzenia oferty zamierza powierzyć część zamówienia podwykonawcy, zobowiązany jest do podania tego w ofercie (załącznik  nr 3 do Formularza oferty) wraz z załączeniem podstawowych informacji o podwykonawcy - nazwa, adres, zakres rzeczowy  i  wartościowy planowany  do realizacji przez podwykonawcę.

          W przypadku złożenia przez dwa lub kilka podmiotów oferty wspólnej (konsorcja), muszą  być spełnione następujące warunki:

    1) do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo /upoważnienie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu  o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy, wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi i podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów;

    2) oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub ustanowionego pełnomocnika;

    3) ustanowiony pełnomocnik winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego partnera, na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu.

    V. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

    1) Oferty można składać osobiście lub przesłać pocztą za potwierdzeniem odbioru, na adres zamawiającego. W takim przypadku za termin złożenia ofert uznaje się datę i godzinę potwierdzenia odbioru przesyłki przez zamawiającego.

    2) Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego przy ul. Stary Rynek 19 w kancelarii urzędu
    w nieprzekraczalnym terminie do dnia 02.03.2016 r. do godz. 12:00.

    3) Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

    Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na  wniesienie protestu.

    Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.03.2016r. o godz. 12:15  w siedzibie Zamawiającego:

    Wydział Rozwoju i Inwestycji,

    ul. Padewskiego 13,

    06-500 Mława.

    VIKryteria oceny ofert.

     1.   Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie je do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:

           - oferta spełnia wymagania określone niniejszym zamówieniem,

           - oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie,

           - Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymogami Zamawiającego,

    2.  Zamawiający dla potrzeb oceny oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego dla Zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług                       w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, doliczy do przedstawionej              w niej ceny należny podatek   od towarów  i usług zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa.

    3.   Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:

    Cena ofertowa - 100%

    Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymalną  ilość punktów.

         Pozostałym Wykonawcom przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.

    a)      Sposób obliczania wartości punktowej kryterium

    Zastosowane wzory do obliczenia punktowego

    Nazwa kryterium:              cena

    Wzór:         najniższa cena z ważnych ofert / cena rozpatrywanej oferty x 100 pkt.

    Sposób oceny:            najkorzystniejsza ta, która otrzyma najwięcej punktów

    b)      Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.

     

    VII. Warunki umowy

    1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.

    2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.

    3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian nieistotnych treści umowy oraz zmian dotyczących:

    Zmiany osobowe

    - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, prawo geologiczne i górnicze lub innych ustawach,

    - zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem  lub wykształceniem spełniającym wymóg SIWZ;

    Zmiany organizacji spełniania świadczenia

    - zmiana zasad dokonywania odbiorów świadczonych usług lub robót, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego;

    - zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji umowy;

    Nie stanowi zmiany umowy:

    - ograniczenie przedmiotu świadczenia, jeśli taką możliwość przewidywała umowa,

    - zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana  nr rachunku bankowego),

    -  zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami;

    Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę.

    2.      Wszelkie zmiany treści umowy, o których mowa w pkt. 3 wymagają powiadomienia Wykonawcy i uzgodnienia z nim warunków ich wdrożenia. 

    Wzór przyszłej umowy z wybranym w wyniku przetargu wykonawcą stanowi załącznik nr 2 do Formularza oferty.