Miasto „nawiści” | Mława

Obrazek z życzeniami Przejdź do linku banera

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Miasto „nawiści”

Magdalena Grzywacz / 30 maja 2017

Burmistrz Miasta Mława oraz Radio 7 wspierają kampanię społeczną „Nawidzę”, której inicjatorkami są dwie uczennice I LO w Mławie – Julia Brzozowska i Natalia Sapeda.

Rozpoczęła się już promocja akcji. Na stronie internetowej miasta opublikowany jest wywiad z autorkami pomysłu, w którym przedstawiają jego genezę, zdradzają plan kampanii i mówią o wartościach, ich zdaniem najważniejszych.

- To świetna inicjatywa, dlatego zrobiliśmy wszystko, by pomóc licealistkom i tym samym zachęcić je do dalszej pracy na rzecz naszej społeczności – mówi burmistrz Sławomir Kowalewski.

Miasto wpisało akcję „Nawidzę” do planu swoich kampanii społecznych, przeznaczając pieniądze m.in. na emisję informacji radiowych czy druk materiałów edukacyjnych do pracy z dziećmi.

Rzecznik prasowy urzędu napisała scenariusz spotu radiowego, który jest już emitowany na antenie Radia 7 - partnera kampanii (jest załącznikiem poniżej). Występują w nim obie autorki pomysłu. Książeczkę edukacyjną tworzą zaprzyjaźnione z Julią i Natalią koleżanki. Jej treść jest konsultowana z pedagogami i psychologami. Na czerwiec zaplanowane są pierwsze lekcje z trzecioklasistami. Odbędą się w Szkole Podstawowej nr 6. Dyrektorowi tej placówki, Piotrowi Piwowarskiemu, podoba się ta idea i organizacja kampanii.

Promocja tolerancji, mówienie o akceptacji i szacunku do każdego, nie jest obecnie zbyt popularne, dlatego tak ważne jest wspieranie inicjatyw młodych ludzi, którzy chcą uczulić i przestrzec przed nienawiścią jeszcze młodsze pokolenie. Miasto Mława wspiera działania na rzecz promocji pokoju i otwartości na ludzi różnych kultur, języków, nacji.

Magdalena Grzywacz/Rzecznik Prasowy UMM

KAMPANIA SPOLECZNA UM MLAWA NAWIDZE 2017.mp3